Vilken soppa!

Mamma är lik sin mamma,skulle
man kunna säja,för jag vet minsann
vart fan jag fått mina cookingskills
från-and that´s for sure.

TRE olika sorters soppa bjöds det
på ikväll,och efter det ett stort lass
med nygräddade pannkakor.

Som om vi inte va mätta och fulla
till bredden så det räckte och blev
över,näerå-kaffe och kakor ställdes
det oxå fram efter en stund.

Nu är vi alla i matkoma och själv
varken orkar eller behöver jag
käka förrän tidigast i mars känns
det som i kistan!


"Lilleman" som numera har skalat av sej barret,och
svärsonen hade dagen till ära samspelat lite utan
inbördes snack och dragit på sej likadana tröjor!


Söta "Mellan" satt snällt och posade när mamsen halade
fram kameran!


Mamsen hade förberett soppskålar & assietter så fint.


Tomaten Torsten och hans rara familj låg på ett silverfat och hade det gott!


"Stora" & svärsonen aka N satt och vänslades sådär
som ungdomar oxå kan göra,inte bara vi äldre som
är kära tydligen!


Jag valde fisksoppa framför kantrell eller potatissoppan
idag.Inte för att jag behöver bli så jävla mycket smartare
precis,snarare för att den är så himmelskt god!


Storasyster & lillebror försökte se lika coola och hårda
ut som sin mor,lyckades ju sådär om man säjer så.


Efter maten slängde sej slapphögarna i soffan och
chillade lite.
Cindy är dock ingen (chin)chilla utan en papillonterrier,men
gillar ändå skarpt att umgås!


Sen försökte dom oxå se fräna och tuffa ut,men hallå sa jag,
det där får ni fan öva på!


"Lilleman" som dock inte käkat tillväxthormoner,men som
ändå har vuxit till sej,han va smart och ockuperade en
soffa alldeles själv.


Sen vankades det som sagt kaffe & hembakt!
Äppelkaka fanns det oxå en rykande färsk,men
eftersom jag aldrig har förstått vitsen med att
kasta i frukt i bakverk,så sket jag i att fota den!


Lite sent kanske,att be bordsbön EFTER käket,men ändå,
bättre sent än aldrig kanske!
"Brynäsar´n" däremot,han vägrar bara klippa sej.
Antar att det är nån jävla löjlig klubbgrej.


Jag gick förstås all in och körde nya partytricket
"Kolla snett OCH rakt"!
(såg jag förvisso efter att bilden tagits)


Mamsen,som haft den stora ynnesten att få ha mej omkring sej
på nära håll i många år,orkade inte partaja,så hon tog lite
äppelkaka och låtsades vara jättevuxen & skitmogen istället!


Surpriiise,när jag tydligen körde en repris
på det (nya) trixet!
Eller halvt om halvt iaf!


Efter det kom vi som sagt i matkoma,och
då va det dax att börja nynna på refrängen.

D.v.s,jag skulle hem och fixa mera kaffe!


"Opp amaryllis" sa mamsen i december,och fan om dom
inte tog henne på orden rejält!

Nu äre dax för soffhäng!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0