Ombyte i söndagsfabriken

Om man skulle ta och hänga
på en gammal granne och
cruisa lite idag,tänkte jag.

Och just därför gick jag upp
i tid fastän det är söndag och
jag lätt hade kunde schavat
omkring i mina finaste gos-
brallor,och inte behövt bry
mej om outfiten alls.

Nu äre iof inget fult i dom här
brallorna alls,men eftersom det
bara är trekvartslånga ben på
dom,så byter jag istället till jeans.

Benhinneinflammation i 27-års-
ålder´n är fan inget man leker
med i januari precis.

Och på tal om gosiga brallor,eller
"myskläder" som vissa kallar´t,så
är det ju en jävla skillnad på skit
och pannkaka.

Bara för att man vill ha nåt bekvämt
på sej när man traskar omkring i
hemmets lugna vrå,behöver det
nödvändigtvis inte va fult och saggigt.

Aldrig att jag skulle dra på mej
vad somhelst bara för det lixom.

Näevars,jag(för min del),känner som
så,att även om det är löst & ledigt,så
ska jag inte gå och se ut som en jävla
trasa för det.

Lite klass & stil,annars kan jag lika
gärna bränna upp goset!

Men som sagt,idag blir det jeans i
halvvardagsutförande som gäller.

Tofflorna byter jag nog fan oxå ut
till nåt rejälare faktiskt.


Men när jag kommer hem till soffan igen byter jag högst
troligt om till nåt jävligt "matchande"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0