Nu hade man behövt 100 kg underhudsfett

The never ending story,d.v.s
"Huset som Gud glömde" fortsätter
sätta istappar mellan tårna på mej.

Fi för satan vad det är kallt...inne!

Elementen har frusit till is,och
på den del av parketten där jag
inte har min lilla lägereld,där
är det skridskobana nu.

Nyss rotade jag fram mina gamla
grillor från källar´n,så jag ska
snart snöra på mej dom och dra
ett par piruetter och en trippelaxel.

Fårskinnsfällen ligger i soffan,för
man vill ju inte få köldskador i
lilla mufflan när man väntar på
domarpoängen lixom!

Efter "åket" serveras högst troligt
en ISKAFFE med frusen frosting
och snökristaller lite random utslängt.

I badrummet vågar jag fan inte
gå in,för där leker isbjörnarna
i badkaret mellan isflaken.

Duschen då?

Skulle väl inte tro det,för den
är invaderad av pingviner som
åker kana,runt,runt,runt!

Nu har jag inte tid med er,
Ola Skinnarmo kommer hit
alldeles strax,han ska nämligen
bestiga ena vardagsrumsväggen.

Med ISSKOR och ISYXA!

Tjarrå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0