Lördagspannkaka

Soppa & pannkakor!

Är det inte på torsdagar
man käkar sånt,eller?

Nåväl,idag bjuder iaf lilla
mamsen på det hemma i
hennes & papsens residens.

Inte för att va otacksam på
nåt sätt,men varken soppa
eller pannkakor står högst
på min önskelista precis.

Huvudsaken att det blir kaffe
efter käket,så resonerar jag,
och då kan man lixom stå ut
med menyn i övrigt.

Sen har vi ju iof det faktum att
jag själv inte behöver bry mej
om middagsfunderingar en solig
lördag som denna,så det blir nog
bra det här iaf!

I övrigt ska INTE dra på mej mina
skidor eller rota fram pulkan idag,
jag äger iof inget av ovanstående,
det tillhör tack & lov nåt som gått
i graven för skitlänge sen.

Och det får man ju va jävligt glad för.

Vidare kan jag oxå redan nu tala
om,att NÄR barnbarnen trillar in
framöver så kommer jag på inga
premisser tillbringa tid ute under
vinterhalvåret med dom.

Där går gränsen för vad en mormor/
farmor som jag ställer upp på.

Nån måtta på dumheter får det
fanimej finnas!

Ha en najs lördag på er & så ser
vi till att det inte blir "pannkaka"
av hela da´n va!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0