Det va den helgen

Jaha ja,då har man varit till
hufvudstaden en snabbrepa
och fått sej lite teater & käk!

Prinsen & jag sammanstrålade
med hans päron samt hans ena
syrra,där vi oxå slaggade tills
idag då bilen rattades hem igen.


Moster Majso har minsann kameran i högsta hugg när
små kusinerna diskuterar lekar!


Svägerskorna ville INTE säja CHEEEESE!


Ena svägerskan lämnade vi hemma som barnvakt,sen mötte
vi andra upp mina svärisar vid Långbro värdshus.


Restaurangägar´n himself såg vi inte till!


Satt och pratade lite i väntan på maten!


Darlingen beställde oxfilé...


...själv tog jag en risotto som va delikat!


Vissa valde efterrätt oxå.
Dock INTE jag som föredrog en enkel kopp kaffe bara!


Jag föredrog däremot en toabild efter kaffet,för det är ju lixom
ett måste att dokumentera!
VISST!


När maten va avklarad väntade en taxi utanför,beredd
att köra oss till kvällens höjdpunkt.


Tur att man inte käkade filé Oscar,två Oscar på samma
kväll hade nog fan blivit för mycket!


Här satte jag ner den smäckra bakdelen och väntade
på att föreställningen skulle börja.


Värsta bästa platsen,och det va ju en jävla tur eftersom jag
glömt brickorna!


Nu vill man ju inte direkt flasha nån bakifrån med
blixt,särskilt inte en avhoppare vid namn Juholt.
Så därför blev bilden lite suddig och diffus,men
å andra sidan,det är ju sån han är,jävligt suddig
och förbannat diffus.


Efter föreställningen,som jag VARMT kan rekommendera,tog
vi taxi tillbaka till punkt A där vi sa hej då till darlingens
päron där dom traskade hemåt i natten!


Kära lilla svägerskan drog fram dammsugar´n mitt i natten
och städade upp chipsrester från barnröjet som varit!

Efter det fick jag så mitt efterlängtade nattkaffe
så jag slapp gå till sängs lessen & bedrövad!


Morbror darling blev barn på nytt och vek pappersflygplan
långt efter midnatt!


Precis innan sänggåendet spelade han en vaggvisa för mej
som han komponerat alldeles själv,det va väl iaf jävligt rart!


Här har vi så söndag fm och jag bah:Ameh hallå-posera
i nya brallorna nu´rå!

Och givetjävlavis gör han som jag säjer och visar upp
den söta lilla "lammbakdelen"!
He,he-den där ska jag klämma på som satan framöver!


Det är mycket som står på schemat när vi väl är på
hufvudstadsbesök tillika darlingens barndomstrakter,så
innan vi for hemåt passade vi på att besöka svärmor i
hennes sprillans nya lägenhet oxå!


Jag tog förstås en avocado till kaffet!


Fem gånger åkte vi förbi darlingens gamla jobb,bara för
att han ville återuppleva gamla minnen!
Skojja bah,vi drog raka vägen förbi i normal fart!


Som ni vet orkade jag ju inte laga mat idag,och då det
inte heller är fredag men jag ÄNDÅ käkade lite Donkenmat,så
fläskade jag på med en sån här oxå.
Äre festhelg så äre tamme fan!


Om man tänker lite positivt,och försöker hitta små ljusglimtar
överallt,så kan man sammanfatta det som ovan boktitel!


Det va som sagt den helgen!

Puss & kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0