Rapport från Sibirien

Som ni vet,så ringde jag ju
"lilla hjälpredan" igårkväll
och påtalade (IGEN) att
värmen lyser med sin frånvaro.

2½ timme senare ringde han &
nån medhjälpare på dörren och
sa att nu va det minsann fixat
och uppskruvat rejält på pannan
i källar´n!

Massor av grader va det tydligen
uppskruvat,så NU,NU blir det
snart en jävla skillnad.

Bikini och handfläkt tänkte jag...
INTE alls,för jag tror inte ett skit
på tomma ord & ordbajseri.

EN grad möjligtvis kunde jag
tänka mej att värmen va reglerad
i uppåtläge,MAX!

"Du kan låna dom här säjer lilla
hjälpredan då,och sträcker fram
två värmefläktar"!!!!

Okej,och jag skickar FÖRSTÅS
elräkningen till dej sen kontrade
jag snabbare än en svinhungrig
kobra med ryssmössan på sné!?

-Tack,men NEJ tack,dom där kan
du ta med dej hem igen,och nån
stelfrusen lax vill jag inte heller
ha som utebliven värmekompensation!

"Det blir varmt snart replikerade han
  utan att bry sej,nu är det ju reglerat"!

-Bäst för dej sa jag,för jag kommer
jaga dej med blåslampa TILLS det
blir det annars!

Och inte för en sekund kände jag
ett uns av hopp om att kunna ta
av mej yllesockarna förrän i juli!

Summa summarum och hur i
helvete har vi det idag då,i huset
som Guds lilla hjälpreda hade
lördagscirkus i???

Tackar som frågar,det är väl....
INGEN JÄVLA SKILLNAD ALLS!!!

17 grader som max och nu har
jag klickat hem en scoteroverall
från nätet i skrivande stund,för
fort måste det gå eftersom modemet
står i ugnen för att inte frysa till is!

Det blir en trevlig söndag för lilla
hjälpredan idag,för gissa 100 ggr
vem som kommer telefonterrorisera
IGEN!!!!

Nu tar jag hårblåsen,värmer upp sängen
igen och drar täcket över skallen tills
termometer´n åtminstone står på 18 grader.
(mobben har jag förstås med mej!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0