Nu åker fönsterbrädorna

Jaha,så va parketten uppeldad
och jag måste riva ner dom få
fönsterbrädor som finns för att
hålla elden glödande tills jag
hoppar i säng.

Sjukt jobbigt att springa och
leta brädbitar hela dagarna.

Jag dammsög förvisso på em,
allt för att inte kroppstempen
oxå ska sjunka till 17 grader.

En vedspis hade funkat bra nu
känner jag,lite lagom shabby
chickänsla i Huset Gud glömde.

Vedspis och en dunk hembränt,
det hade varit grejer.

Jag har åtminstone en massa
historier att berätta för barn-
barnen sen vad det lider.

Bra lixom att dryga ut godnatt-
sagorna med,och mycket berikande
för dom små liven att få sej
en hoper riktiga historier så
dom är förberedda och varnade.

"När mormor va ung förstår ni,då
hade vi så kallt på golven,ja i hela
huset,att (lego)morfar & jag va
tvungna att bli osams på låtsas
för att hålla värmen"!

Typ så,man ska väl inte skrämma
dom FÖR mycket menar jag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0