Guds lilla "hjälpreda"

Tänk er att det står en terass-
värmare bredvid min säng.

Tänk er hur jag står med hårblåsen
och fönar varmluft under täcket
och hoppar ner i farten innan jag
knappt ens hinner dra ur kontakten
till fönen vid sänggående.

Sen kan ni kanske föreställa er
hur det känns när man vaknar
med is i skägget,och då har jag
inte ens skäggväxt...i ansiktet!!!

SÅ bra och hemtrevligt och alldeles
förskräckligt varmt! & ombonat ÄR
det hos mej nu!

När jag väl knakat ut alla isfrusna
blodådror va det dax att ringa Guds
lilla hjälpreda(värden)...IGEN!!!

Han bah:
"Ja,jag vet,din granne messade mej
tidigare och sa att h*n hade lite
kallt inne".

LITE????

"Jorå,så det där ska fixas till nu,och
du VET ju att jag INTE vilar på hanen
när det gäller värmen i huset"....

Eh,vafan saru?sa jag INTE,för vid
det laget var både munnen och
fingrarna förvridna av kylan än
värre!

Primalskrik & åkerbrasa,
DET är vad dagen ska
ägnas åt här!

Blir man trött,eller är man bara...
fucking jävla stelfrusen!

Nästa vecka ska jag dessutom laga
mat oxå,så nu har jag tagit fram en
köttbit ur frysen,den KANSKE har
tinat upp tills dess,eller högst troligt
INTE när jag tänker efter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0