Vissa har ingen stake alls!

Jag är en av dom faktiskt!
Det finns ju fan inget fulare
än adventsljusstakar.
(tycker moi)
 
Nån stjärna på pinne och nåt
hängande ljusligt i fönstret,så
långt kan jag sträcka mej.
 
Stake med levande ljus har jag
inte heller,varför lixom?
Kan man inte komma ihåg söndagarna
annars,så lär jag inte göra det genom
att tända ett ljus i taget heller.
 
EN stake,förvisso ganska levande har
jag dock tillgång till,och även där är
det JAG som bestämmer om,när och
ifall den ska plockas fram och användas.
 
Bäst så faktiskt!
 
Nu ska här drickas upp morronkaffet och
sen är det dax för sista marknadsdagen
den här helgen.
 
Ut i kylan och in i kalla bilen bara.
Inte för att jag vill,men jag måste.
 
Glad jävla första advent då!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0