Vaddå adventsmys

Jag har inte myst ett jävla
skit idag ska jag villigt erkänna.
 
Och inte tjuter jag för det heller.
 
Ärligt talat så bryr jag mej inte
ett förbannade någe´ om att det
är första advent och ska piffas
och glöggas hej vilt.
 
Det räcker med att både läsa om
och se ALLA ljusbilder med glögg-
muggar och pepparkakor på fejjan.
 
Förresten gillar jag ju som sagt inte
glögg på nåt sätt,enda gången jag
möjligtvis sippar lite lätt,är om jag
känner att jag måste för den goda
sakens skull.
Vid nån bjudning asså.
 
Så fråga mej inte varför jag har förra
årets starkvinsglögg längst in i skåpet-
oöppnad förstås!
 
Antar att det berodde på att jag tyckte
flaskan va lite fin,och att just den smaken
lät god,men därifrån till att dricka upp den
är och har steget varit väldigt långt.
(inte färdigstegat än)
 
Nu är Majso lite väl mör i ryggslutet,så
om det överhuvudtaget ska bli nåra barn
gjorda här framöver,så vore det nog mest
lämpligt med en aning nedtoning.
 
Hej och hej då och/eller go´natt om ni så vill!
 
Mycket bättre än alla ljusstakar i världen! ☼

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0