Vad blir det för mat?

Eftersom jag inte har nåt större
intresse av att äta varken julmat
eller nåt speciellt julgodis,men när
det lik förbannat svämmar över av
bara såna grejer nowadays,så har
jag ändå ingen lust att stå vid spisen
nåra längre stunder.
 
Det räcker med att peta i sej en liten
korv här och en skinkbit där,för att man
ska känna sej rutten i buken och inte
vill tänka på mat överhuvudtaget förrän
om tidigast ett par månader.
 
Varför känns det såhär varenda jävla jul?
 
Nu skiter jag i omeletter och ansjovis,
tar istället fram glassbyttan och kokar
ihop Majsos speciella "drömsås".
 
Sen slänger jag mej i soffan och låter
den goda,himmelska röran sippra ner
i strupen och klappar mej lite lätt på magen.
 
Imorr´n,i övermorr´n och dagarna som följer
behöver jag inte heller bry mej om det välkända
matproblemet,jag skulle kunna göda en hel
grisfarm med käk fram till midsommar bara
genom att öppna kylskåpet.
 
Om nån är eller blir hungrig här,ät rester och
var tysta bara,själv ockuperar jag bryggar´n!
 
Lättast och godast så!
 
♪♫♪ Hej vanlig mamma står vid köket och skiter satan i julen ♪♪♫
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0