Nu ska julen ut...

...kan inte vänta en minut!
 
Ärligt talat,ända sen jag insåg att
det va dax att "jula" till det lite light
här hemma,så har jag bara längtat
efter att få städa undan skiten.
 
Deprimerande är vad det är,till jävligt
kort nytta,om det nu överhuvudtaget
finns nån nytta alls med att ställa upp
tomtar och annat bråte för nån vecka
eller max två!
 
Imorr´n ska jag stryka gardiner och ta ner
dom sorgligt trista jultrasorna som hänger
i mitt köksfönster.
 
Fan vilket ogjort arbete att hålla på med pynt
och annat ovidkommande bara för att fira Jesu
födelse,eller vafan vi gör´t för!
(vem vet om han verkligen föddes lixom)
 
För egen del blir det bara mindre och färre
saker som förknippas med jul som dras fram
ur gömmorna varje år.
 
Och det bästa i år....att jag gav fan i att släpa
upp julgranen från källar´n,och inte behövde
svära över udda julgranskulor eller ljusnät som
av nån konstig anledning aldrig räcker till!
 
HALLELUJA,prisa vardagen och glöm allt som
har med skägg och äcklig glögg att göra,nåra
värmeljus här & där,det räcker som stämning
åt mej iaf!
 
Tjofaderittan-nya strängar på trumsetet och
fanfar på det =)
 
Ståtligt 80x100 centimeter rent och skärt hemmakladd ska nu ersätta
väggranen i köket.
Fattas bara en liten tavelbelysning,men den ska strax inhandlas och monteras!
 
Airbrushen slukar en jävla massa småburkar med färg,men satan så kul
det är att stå och spraya!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0