Morgonstund har ljus i köket

Kan som vanligt inte sova!
 
Uppe med tuppen(om ens han va vaken),
och satte mej med morronkaffet i köket.
 
Tände lite ljus och bara myste loss.
 
Det va då jag kom på,att det är den
12/12/12 imorr´n.
 
Man kunde ju ha passat på och gifta
sej den dagen,men eftersom jag är
en gammaldags person i ständigt
ung tappning,så blir det inget med det.
 
NÄ,för Prinsen har inte friat än,och det
är hans avdelning som sagt.
 
Jag vet inte faktiskt,men det känns lite
som om "ångerperioden" börjar gå ut
nu,jag menar 10 år,ska inte karl´n ha
haft tid att bestämma sej lixom!?
 
Nu kan det va kört för honom,och mej
med för den delen!
 
Inte fan vill jag stå på kyrktrappen och
försöka sortera ut risgrynen ur hårnätet
precis,där går min gräns sanna mina ord.
 
Att sen hitta nån fotograf som kan photo-
shopa bilderna in absurdum,det verkar
ju tamme fan omöjligt.
 
Men FÖRlovad är jag ,och det är ju FÖR-väl!
 
Majsocosy i arla morgonstund!
 
Hoppsan då så trevligt!
Notera gärna den apfula tapetbården,den jäveln ska äntligen
få sej en uppfräschning,för som jag har mått dåligt av den i över
10 år....otroligt att jag mäktat med den så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0