Kvällsjouren

Vem ringer man in när det kör
ihop sej på jobbfronten och man
inte vill att ungarna ska va alldeles
ensamma och rädda i lilla stugan?
 
Jo,Majso the queen of fucking everything!
 
Finns väl inga barn som INTE fullkomligen
älskar mej med hull & hår.
 
Sagt & gjort,jag traskade iväg i den
mörka kvällen,och endast månen
och gatlyktorna gjorde mej sällskap.
 
Full rulle med två små gullungar
väntade mej,ty den minsta lilla
lirar´n ville ju såklart inte sova
då jag dök upp.
(vem skulle vilja det lixom)
 
"Hej decemberkväll,Majso is on her way"!
 
Man skulle ju kunna tro,av bilden att döma,att det va lugnt
och stillsamt....tvärtom.
Här hade jag tvingat dom att "sitta fint"!
(sträng men hjärtlig)
 
Barn är ju som bekant barn,och dom MÅSTE få busa och leka.
Tror aldrig jag har hört nåra kikna så av skratt som när jag
ålade runt och vi lekte tafatt =)
 
Lille herr M är vad man skulle kunna jämföra med en
Duracellkanin ggr sju ungefär,han körde hela registret
på övertid och och jag va fan inte sen att hänga på!
 
Värsta akrobatämnet det där,orädd är hans mellannamn!
 
Satan vilken energi det finns i såna små,hade nästan glömt
bort hur det är.
Känns ju bra att friska upp både minne och testa orken
inför stundande vår!
 
Man ska dock sluta när det är som roligast,så jag kastade iväg
en hel näve slängpussar och lovade komma en annan dag igen.
 
Gösta orkade inte följa mej till dörren,och Ivar & hans polare
hade dragit innan jag hann säja goodbye!
 
Såhär kan en torsdagskväll i julveckan sluta när man
som jag är alldeles förskräckligt populär och särdeles
outstanding som "barnvaktsjourare"!
 
Jag vet iaf två som somnade sött efter
dryga timmens oavbrutna lek på högsta nivå!
Puss på dom♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0