Den "hissen" behöver ses över...pronto!

Jag vet inte om ni kommer ihåg att
jag nämnt det,men från årskiftet ska
ju "Huset Gud glömde" förses med en
ny liten omsorgsförvaltare.
(kan vi ju hoppas iaf!)
 
Nåväl,i början på veckan så kom h*n,
h*n som har köpt en hel grisfarm i en
liten skokartong.
 
Presenterade sej (2:a ggn för min del),och
överräckte ett vitt kuvert med personinfo
OCH hyresuppställning.
 
Numera får vi inte inbetalningskort,utan
knappar ju bara in det ny BG-numret och
pröjsar via cyber!
 
Inget konstigt med det,om det inte varit
för att ena grannen dök på mej häromda´n.
 
Helt uppriven och förfärad,stackarn!
 
H*n bah:
 
-Det va ingen dålig hyra man fick du!
 
"Eh,okej svarade jag-njae,det är ju som det är"!
 
-Men jag vet inte hur fan det är tänkt,betala
för TRE månader på ett bräde lixom!!!
 
"VADDÅ,vad menar du kontrade jag"?
 
-Ja,men det stod ju uppställt på pappret:
Januari 2013  xxxxkr
Februari 2013 xxxxkr
Mars 2013 xxxxkr och sen slutsumman,det
fattar jag inte,kommer ju inte gå att få ihop!
 
Joråsatte,just där och då tyckte jag faktiskt
lite synd om h*n som inte fattat att det bara
va uppstolpat för ett kvartal´,and that´s it.
 
Att det stod med STORA bokstäver på raden
under,att :Hyran betalas månadsvis i förskott,
det spelar nog ingen roll!
Hisschaktet är visst inte utgrävt än lixom!
 
När jag förklarat för h*n med EXTRA T Y D L I G A
bokstäver,ord och gester,att det är PRECIS som
vanligt,så suckade h*n och slappnade av till slut.
 
Dax att ringa "hissreparatör´n" tror jag visst.
Eller en INSTALLATÖR kanske är smartast!!!
 
"God-Jul....hyresavier kan va jättekul" =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0