Så jävla förutsägbar

I flera veckor har jag tänkt att jag
ska ringa värden och säja ett sanningens
ord om hur gräsmattan utanför håller
på att ruttna.
 
Detta till följd av att den inhysta
gräsklipparspolingen tydligen
inte har alla cylindrar i motorn,
och således inte begriper att
gräset behöver klippas oftare
än med 2½ - 3 veckors intervall.
 
Böööp,bööööp,så låter det när
han väl pallrat sej hit och sätter
klippar´n i det då meterhöga gräset.
 
Gissa sen hur det ser ut då!
 
Jag kan väl säja som så,att det är
strängar med oklippt och strängar
med stora jävla högar,där han då
kämpat i sitt anletes dumhet och
TRYCKT klipparn 30 cm framför sej,
sakta men osäkert.
 
Högarna i sin tur blir till en härlig
sörja och med geggamojja under,för
det ska vi ju inte inbilla oss,att skiten
tas om hand.
 
Onödigt jobb som fan lixom!
 
Så,när jag idag till slut fick ett jävla
psykbryt över att inte kunna gå ut
på gräsmattan UTAN att ha vadarstövlar
på mej,så ringde jag då värden.
 
Förvisso visste jag redan innan VAD
han skulle svara,men ändå,hur jävla
genomskinlig får man va!
 
Jag:
Kan du se till att det jävla gräset klipps
OFTARE än typ var tredje vecka,för det
ruttnar och ser ut som fan här!
 
Värden:
Vet du,jag VET det,och just precis NU kom
jag in på kontoret och satte mej med min
"to-do-lista",så jag ringer X på momangen
och säjer till.
Han ser nog bara gräsmattan på FRAMSIDAN
av huset,och den rackarn är ju så full av mossa
att det inte växer nåt där,knappt!!!
 
AMEH BRA STÖRDO! (sa jag inte högt men nästan)
 
Jag:Och på momangen,betyder det SOM VANLIGT
om cirkus "Hejsan svejsan" sådär i oktober,ELLER!
 
Värden:Och annars är det bra?
Jag:Nej,tack & hej!
 
Det va den "genomskinliga" onsdagen!
 
I övrigt har vi det gott,karaktären & jag
och alla kokta grönsaker!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0