Jag säjer bara som så...

...att det börjar dra ihop sej nu!
 
Snart ska jag sitta på en VARM
balkong med en paraplydrink utan
paraply,fast med kaffe i glaset!
(drink låter ju lite mer exotiskt)
 
Typ hela nätterna ska jag bara sitta
där och insupa atmosfären och känna
livet i mej,det riktiga livet som jag
egentligen är menad att leva.
 
Inte som här,där jag fryser konstant
och får sura uppstötningar ända från
tårna så fort jag tänker på eller bara
hör orden höst & vinter.
 
Högst troligt kommer jag smuggla med
mej lite sand upp på balkongen oxå,så
jag kan vicka med tårna i den från det
att jag sitter där på morronkvisten med
kaffet i näven och ser solen spegla sej
i det turkosblå vattnet,och det sista jag
känner under fötterna innan jag stupar
i säng är varma sandkorn under fotsulorna.
 
Som den goda planerare jag är,har jag
redan börjat skriva listor på vad som
ska packas,kruxet är bara att jag som
vanligt,trots att jag rest i över 20 år,
aldrig i helvete lär mej packa LÄTT!
 
Sist blev det överviktsböter på hemresan ju!
500 spänn rakt ner i fickan på en svettig karl
som troligtvis aldrig fått dra ner brallan och
visat egendomen för nån mustaschprydd dam.
 
Det vill jag INTE råka ut för igen!
 
Såvida inte JAG drar ner brallan och
tar betalt för titten!
 
Så KAN man göra,fast det känns
inte riktigt bekvämt!
 
Satan vad jag längtar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0