En sorgens dag!

Jaha,så va den akvariumeran ett
avslutat kapitel då.
 
Nån gång mellan 21.00 igårkväll
och tidig morgontimme idag,simmade
Malte in i evighetens bölja!
 
Dödsorsaken är förstås ännu inte
fastställd eftersom han inte är
obducerad än,men jag kan ju gissa
på åderföralgning eller jävligt dålig
vattenkvalité.
 
Han har överlevt många den lilla mannen,
så det kan iof va åldern som tog ut sin rätt.
 
Lite irro är jag på honom faktiskt,för nu
måste jag tömma akvariumet och rensa,
och sånt känns jävligt onödigt såhär
nästan mitt i veckan.
 
Troligtvis måste jag arrangera en liten
minneslund åt honom oxå,precis där
akvariumet stod,med ljus och en nån
fin liten miniurna.
 
Hade han inte varit av släktet Mal,så
hade jag fan kallat honom "taskmört"!
 
Men,nu ska vi inte va elaka mot de döda,
så:
"Vila i frid malen Malte" ,du va iaf ett ganska
trevligt inslag i hallen även om du helst låg
och tryckte bakom stenarna!
 
Av hänsyn till den bortgångne väljer jag förstås
att INTE publicera nån bild på honom,det här är
endast en symbol så ni får en viss känsla!
(observera att Malte va brunbeige)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0