Den lilla varelsen & jag

Nu kanske ni undrar om det
blev sent igår!
 
Det blev det,fast inte igår utan
på tidiga morronkvisten.
 
Äta,fika,dricka gott och tjattra,
sånt tar lixom sin lilla tid och
hux flux,så va klockan över 02!!!
 
Okej!
 
Så SKA det förvisso va när man
umgås och har sådär inihelvete
trevligt,då skiter man i klockan
bryr sej inte ett dugg om nån
morrondag!
 
Vad JAG däremot bryr mej om,är
disken.
Jag vägrar skrivet i sten,att komma
upp och mötas av en belamrad bänk
i köket med diverse skitigt porslin
och lypsylsmetiga glas!
 
Så.Majso.diskade.vid.halv tre.inatt!!!
 
Så jävla gött att slippa det nu!
 
D.L.V hade inte heller hittat min karaktär,däremot ville hon inte att jag
skulle sitta och va lessen i jakten på den!
Sötnöten där!
 
Söt som en liten sockerkaksbit satt hon där och bara log
medans jag knäppte ett antal bilder på´na!
 
Efter fördrink och fotografering blev det så äntligen dax
för lite lördagskäk,och som det smakade sen...Mmm!
 
Väldigt sent intog vi så lilla desserten oxå!
 
Krossade Digestivekex varvat med mascarpone,samt hemgjord vit resp.
mörk chokladsås toppat med hallon.
Vad den gjorde i munnen??
Precis det där jag va för trött att
göra på egen hand innan jag hoppade
i säng,typ!
 
Summa summarum,en alldeles förskräckligt
matglad och underbar augustilördag i
Majsoska palatset!
 
Tack för igår/inatt kära D.L.V
det är sånt här man lever länge på ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0