Äntligen fredag!

Den här veckan har inte alls
gått så fort som veckor brukar.
 
Jag har ju mina aningar varför
iof,och det måste bero på att
jag dom första tre dagarna
hade fullt sjå med att passa
på "karaktären" stup i kvarten.
 
Varför dyker det alltid upp en
massa konstiga cravings uppe
i norr,när man har bestämt sej
för att t.ex inte äta mörk choklad
till kaffet på kvällskvisten?
 
Och VARFÖR är det alltid så,att
just dom perioderna har och får
man massor av godis och annat
gott som bara ligger och suktar
en lite varstans?
 
Jag fattar´t inte!
 
Igårkväll sköljde sötsuget över mej
 som en stor jävla Hawaiivåg,den vågen
kära vänner,den rullade och rullade och
bara växte sej allt större.
 
Vilken förbannad tur då,att jag hade lite
kokta grönsaker i kylen!!!
 
Jag mixade dom till en geggig gröt och
hällde på lite grönsakskrydda,sen åt jag
och njöt som fan,kanske inte mest av
geggamojjan,men av KARAKTÄREN!
 
Och idag,idag är det äntligen fredag,
det betyder ju lite lyx,och för mej
speciellt som varit så envis i flera da´r!
 
Det blir en köttbit,med massor av
gottigt protein,möjligen toppar jag
med en kokt morot skuren i små
roliga former!
 
3 weeks to go...jippikajej eller nej!
 
Tänk en räkmacka nu...eller NÄE!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0