Nu snöar det...igen!

Ett tag va jag lite uppåt faktiskt.

För en dryg timme sen började
snön singla ner,men sen slutade
det tvärt.

Skönt tänkte jag,och det skulle
jag visst INTE ha gjort,för nu
börjar skiten falla från ovan igen.

Kan det va Jesus som gråter månne,
eller är det rent av bara det typiska
aprilvädret som sabbar påskstämningen.

Förvisso har jag ingen känsla alls
för just påsken,det är ju fan bara
tjat om ägg & mat och Gud vet allt.

Dom där jävla äggen har förföljt mej
sen tidig ålder,är det inte felkokta ägg,
så är det ägglossning till höger & vänster
mest hela förbannade tiden.

Åt helvete med värphönor och lammstek,
jag tar en kaffe till och drar ner rullgardinen.

Då slipper jag åtminstone se
eländet utanför,äggkartongen
i kylen har jag gömt undan så
den syns inte heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0