Men mamma då!

I huset där jag bor,i det som
Gud glömde,huserar oxå en
liten frisering.
Faktiskt rakt under mej.

Precis som jag skulle slurpa
i mej femte muggen kaffe
ringer telefonen.

"Hej,vad gör du"?

"Jag sitter en våning ner,och
  tänkte att du kanske kunde
  komma hit med lite kaffe och
  nåt smaskigt bakverk"!

Det är min mamma det!!!

Så vad gjorde Majso då,om inte
lite kaffe i termosmugg och ett
litet fat fullt med godsaker,sen
hastade hon ner och levererade!


Tre sorter att välja på,och kaffe i nya termosmuggen som vi
får hoppas dög åt mamsen eftersom jag vägrade släpa med
mej finporslinet!


Jag vet minsann hårsalonger där det serveras bubbel
i fina glas medans man blir ompysslad,och det tycker jag
nog att mamsen hade varit värd!
Å andra sidan hade jag blivit tvungen att köra henne därifrån
efteråt,så det kanske va bra ändå!


Men,om jag nån gång bokar tid här under,då ska jag
fanimej ta med mej en BiB så det blir lite kul.

Kaffet kan jag ju dricka hemma,och inte behöver
jag taxi heller!

Klockrent fan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0