Mellan färg & tyg

Igår fick jag en sån jävla lust
att damma av symaskinen och
snajda ihop nån liten klädtrasa.

Kruxet va bara,att för det första
hittade jag endast ett svartaktigt
tyg,och för den andra så hade jag
bara mönstret i huve´t typ!

Faktum är,att det är trixigare än
man tror att få till det okej utan
befintligt mönster.

Jag är ju lixom ingen sömmerska
mer än på hobbynivå,och felet med
moi är att jag jävligt lätt blir aslack
och rent ut sagt svinförbannad när
det inte går som JAG vill!

Det kan lätt bli så att man klipper
sönder tyget helt och hållet,eller
syr fyra kvadratkilometer fel söm.

Sånt är INTE kul.
Inte alls,och det gäller då
att ta jävligt många pausar
och bara ANDAS,ANDAS,ANDAS!

Jag har gjort det nu,flera ggr faktiskt,
och funderar gör jag fortfarande på
nästa söm och hur i helvete jag ska
få till det skapligt.
(läs:kunna använda trasan framöver)


Tror ni han kunde hjälpa mej?
Näerå,han bara satt där och såg arg ut,som ett bi ungefär!


Sitt där och se sur ut då sa jag,och fladdrade vidare till nästa blomster!


Titta bara så fint farbror granne har planterat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0