Dagen igår


På em anlände jag,darlingen & "Mellan" till "Stora" &
hennes Nisse.
Och eftersom det va påsk,så fick dom fyrbenta oxå hänga på.


Det luktar köttbullar & korv från spisen,och är man
riktigt lydig "kanske" man får smaka!


Det är sånthär man skaffar ungar till,bland annat-
slippa handla och laga mat vareviga högtid!


Och vart hade pojkarna placerat sej,om inte i soffan!!!


Bordet va dukat och vi "flickor" uppehöll oss i köket,
enklast så för att få tjattra ifred!


Brödet stod i ugnen...


...och mest produktiva värphönan hade gjort sitt oxå!


"Mellan" & jag såg ut som två färgglada fjädrar.(i påskhatten)


Småflickorna skötte sej exemplariskt,och la sej i soffan
när vi andra led med Jesus i efterhand och åt upp all mat!


Sen va det tydligen dax att gå ut en sväng tyckte Cindy
som la sej vid dörren,typ!


Jättekonstigt,för här måste man tydligen ha koppel så
fort man sticker ut nosen.


Sen va det äntligen dax för kaffe,och "Stora" hade pyntat
kakan med vårfjärilar och citronmeliss.


Vårigt inne fast vintrigt ute!


Sen plingade det till i mobben,mess från grannen
aka "Hurtbullen" som lite senare bjöd in darlingen
och mej till spontan altaninendejt.

Så,när maten & kaffet va smält tackade vi för oss
och for hemåt i skymningen,vidare till nästa sittning!


Skål & välkomna sa grannen och höjde glaset!


Jag tvingade förstås kidsen att leka lite
med dom dära chipsen ni vet!


Det va naturligtvis inga somhelst problem
att få dom ställa upp på det.


Jag fick t.o.m värdinnan att spexa loss lite!


Vissa blir jättetrötta av att bli fotade och slocknade
på soffan mitt i nåt viktigt spel!


Vi tackade för oss och gick den lååånga vägen hem!(150m ca)


Det va den påskaftonen!
Tack ALLA inblandade
och najs fortsättning!
             ♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0