Björkarna börjar bli gröna,men det är oxå allt

Vart är den sabla värmen kan
man ju undra!

För ett par dar sen sladdade
jag in och kollade över lång-
tidsprognosen här över huset.

Såg verkligen skitbra ut till
nästkommande helg, +23 grader
och en skapligt glad sol.

Man kan ju go nuts för mindre när
man NU ser att det tydligen ändrats
och helt plötsligt står +11g grader
och lätt nederbörd istället.

Vafan håller dom på med meteorologerna?

Och polackerna sen då,skare va nödvändigt
att blåsa in allt skitväder därifrån över
mitt lilla place,VA!

Om dom skickat hit en liten hemhjälp
hade jag fan inte sagt nåt,men näerå,
nu måste jag fortsätta vispa ihop mina
desserter och springa till tvättstugan
själv som vanligt.

På tal om dessert förresten,gårdagens
mjölkchokladpannacotta blev superb.

Prinsen bah:
"Det här va nog tusan den godaste du gjort"!

Och det får man ju tacka för,så det kanske
inte vore nån höjdare med polskt hembiträde
när jag tänker efter,jag vill fan inte ha nån
konkurrens i köksregionen....heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0