När man river lite i frysen en lördag

Ja då jäklar blir det svamp
i kvällsmaten.

Sämre kan man ju lixom få
till det.


Först tänkte jag bara steka kantareller,men så hittade jag ett paket bacon
som låg i kylen och såg ensamt ut.


När svampen och baconet gift sej,utan frieri,för sånt trams hade
vi inte tid med idag,så fick dom lägga sej tillrätta i lite smördeg.

När dom knölat runt en stund på bröllopsda´n,fick dom sällskap
av lite äggstanning med grädde i!


Som om det räckte med sällskap,näerå,dom ville ha ännu mer gäster
där i pajformen och umgås som satan.


Nu är ju inte jag den som lägger mej i andras kärleksliv,men jag hjälpte
creme fraichen & kantarellosten lite på traven med sammanslagningen
och SEN fick dom kladda bäst fan dom ville på varann.


Å andra sidan vill jag gärna ha sista ordet,så utan att fråga slängde jag fort
som fan på lite ost oxå.
Stämningshöjare kan vi kalla det!


Lite & lite förresten-är det fest i formen så är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0