Stel & fin med gelatin

Här snurrar flitens visp kan jag
meddela herrskapet.

Vispuslingen går på högvarv
och luktar bränt mellan varven.

Inte så konstigt kanske,eftersom
den står på en halvtimme i stöten.

Jag hade verkligen behövt en
sprillans ny,för han låter ganska
trött på maxfart lilla kraken.

Men,jag tänker INTE önska mej
en ny i julklapp.

Jag har nämligen bestämt mej för
att sluta önska nyttoprylar som
alla andra oxå kan ha nytta av.

När man är halvvuxen (som jag),
borde det fan va lag på att BARA
få personliga saker i julklapp och
när man fyller år.

Förra året fick jag visserligen en
skitfin stekpanna av modern,men
jag tror att det va dubbelbottnad
innebörd i den gåvan.

Hon vet ju lixom att jag har en
sjujävla PMS och behöver avreagera
mej ibland,och vad passar bättre då,
än att ha en stekpanna till hands!

Nu va det ju knappast det jag skulle
prata om och visa,jag har faktiskt
gjort en laddning med kladdiga Mums-
bitar alldeles nyssens.

Kladdigt är bara förnamnet när man
vispar äggvita så det stänker åt alla
jävla håll och kanter,men kul är det.

Och så kan jag åter konstatera,att
Gelatin is da shit!

Skitbra alltså,om man nu inte vill
att godisbitarna ska flyta ut och
bli som snö i plusgrader,och det
vill man definitivt INTE.


Värsta fluffet alltså!


Inbäddat i chokladkokos för att stabba till sej och sen
få sej nåra skär av knifven!

"INGA" har ledigt idag(oxå),så nu
måste jag tydligen ta disken själv!(igen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0