20 grader på balkongen & kaffet i näven!

Välkommen fredag!

Sämre kunde det ju verkligen
ha varit idag.

Solen skiner och inte blåser
det storm heller,vilket iaf jag
tackar som fan för.

Inte riktigt ändå!

Jag har ytterligare ett mission
att uträtta idag,för det ska
klippas ett stycke långhårig hund.

Eller trimmas som det kanske
kallas egentligen.

Om mitt hår hade växt lika snabbt
som det gör på hunden,då hade
jag varit med i Guinnes rekordbok
flera gånger om bara i år!

Stackars lilla Kelly,hon kommer
frysa som en gnu sen när pälsen
åkt av.

Det kan inte hjälpas,skiten måste
bort,och det redan i september om
man skulle varit petig.

Nu måste jag väl sy en helfodrad
overall oxå,annars lär hon inte ens
sticka nosen utanför dörr´n förrän
i januari kan jag tro.

Hundtrim & skrädderi-
det är ju en jävla tur
att man har många skills!

Just det,sen ska det ju fredags-
grillas oxå.

Men det lämnar jag fan över till
hobbykocken aka älsklingen,då
ska jag bara skåla in kvällen och
luta mej tillbaka nämligen.

Nån hejd får det allt va även
HÄR hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0