Hela da´n full med fåglar


Dagen har gått i fåglarnas tecken,
inte så att jag suttit med nån jävla
kikare i bushen och frusit arslet av
mej precis,näerå,dom pippisarna jag
har umgåtts grundligt med idag har
varit totally stendöda.
OCH paketerade.

Inte fan vill jag ha fågelinfluensa
eller fjädrar i snoken om jag får
välja själv.

Nån måtta får det allt va,jag har
minsann haft fjäderfän som lät och
skitade ner när "Stora" & "Mellan"
var små.

ALDRIG mer i hela mitt jävla liv att
jag sysslar med sånt igen,tuppfan
som skulle hålla koll på alla fyra
sina fruar fick tokspelet och rymde
stup i kvarten.

Ni kan ju bara föreställa er kacklet
på hönorna varje gång dom märkte
att "herr´n på översta pinnen" hade
försvunnit ut i sädesfältet nedanför.

Jag förstår dom förvisso,dela på en
tokig karljävel är fanimej mer än
vad man överhuvudtaget kan acceptera.

Så den "Pippihistorien" gjordes jävligt
kort kan jag tala om,och sen fick hela
sällskapet fruktansvärt korta nackar
om man säjer så!

Tack & lov för det!

Nåväl,jag iaf tillagat lite fågelfän i
stekpannan idag,väldigt samarbets-
villiga,och inte ett ljud kom det från
dom heller.


Först va,så stekte jag som synes kalkonkotlett och det är
bara så gott om man inte tänker på vad deras "häng" under
hakan påminner om,när dom är levande alltså!

Say no more lixom!


Och nu ikväll stekte jag kyckling och hällde på tacokrydda.


Det blev således tacokycklingwraps!
MYCKET godare än äcklig köttfärs!


Snart skjuts in i ugnen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0