En stjärna räcker va!

Denna jävla adventshysteri
kan ju göra en grådassig i
skallen bara man hör ordet
vetja,minst sagt.

Det ska stärkas dukar och
plockas in mossjävel,plockas
fram stakar och pimpas med
stjärnor i vartenda fönster.

Det tar ju bara tid för fan.

Tid före och tid efter när
skiten ska ner och in i
skrymslena igen.

Sånt håller jag INTE på med,
näerå,dom fönsterstjärnorna
jag köpte för 7 år sen,dom
har jag inte tagit ner.

Skulle jag vilja tända dom så
gör jag det,och sen döps dom
om och blir midsommarstjärnor.

Tänk bara hur mycket tid och
plats (i garderoben) jag sparar
hela tiden,hur andra gör skiter
ju jag i.

MEN,i år har jag gjort ett undantag,
enbart för att jag behövde lite plats
på garderobshyllan.


Hej Betlehem!
Fattar ni hur jävla wild´n crazy jag är!


Kommentarer
Postat av: Leo

Ja, shit nu går skam på torra land!! ;) Men jag tycker det var fint!

Håller med om det där med adventshysteri annars... känns lite som att alla förra veckan blev tagna på sängen. Va är det första advent, NÄSTA VECKA?! Och då på stört skulle alla baka sju sorters kakor och pynta med ljus och blommor och byta gardiner och det ena med det tredje. Det är ju inte ens december. Hallå!

2011-11-24 @ 12:52:09
Postat av: Majso svarar

Leo:Tack skaruha =)

Och eller hur,det är helt galet hur folk blir som nippriga den här tiden på året!

Att det sen ska handlas fjorton nya ljusstakar och adventsstjärnor VARJE år,det är för mej en gåta-SÅ jädra utslitna kan dom väl omöjligt bli,eller?! :S

6 dagar kvar av november,och jag ska iaf "suga" på dom innan (trök)december gör sitt intåg :)



Kram & novemberpuss på dej♥

2011-11-24 @ 13:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0