Det kommer en tid

Och den tiden är snart.

Tiden då det ska minglas
och mysas och umgås och
rivas upp paket i förväg.

Jag snackar om "lilljular"
och "luciamingel" och
såna små "Pre-jul-event"!

Och då va,då ska man helst
ha med sej ett litet paket
eller helst flera till dom dära
träffarna med glögg i mugg
och kaka på fat.

Kruxet är bara att hitta nåt
att stoppa I paketen,nåt som
är användbart och skapligt
fint till en inte alltför svindyr
penning.

Jag tycker bara att det blir svårare
och svårare för varje år som går,
att hitta bra och roliga grejer.

Naturligtvis utgår jag ifrån vad jag
själv INTE skulle vilja få i mitt
paket när jag rivit upp det.

Prydnadssaker går väl an till viss
del,såvida man har nån användning
av dom,i övrigt samlar dom mest
damm,och det behöver jag iallafall
inte jag mer av.

Funktionella grejer däremot,det är
en helt annan sak.

En ny mobiltelefon t.ex-DET skulle
va jävligt bra att få i paketet i år.

Men,det är väl knappast att
tänka på va!

Okej´rå-det funkar bra med ett
paket servetter,om så skulle vara.

God pakettur framöver då!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0