Barnarbete

Månda´n började bra,med
fikainbjudan hos C och kidsen.

Att C sen utövade
"flest-telefonsamtal-på-kortast-tid"
är ju en helt annan femma.

Fast det är klart,sätter man
barnen på dom allra tråkigaste
uppgifterna,så finns det ju tid
över till annat!


"Hej" sa jag,vad sysslar du med då?
Sitter du och surfar runt på Youtube idag oxå,eller?


Näeru,skulle inte tro det va svarade hon och höll upp
en massa papper...


...som du ser,så fikar jag och sitter månadens räkningar!

Som ni förstår,så blev jag helt jävla förstummad
och fick inte fram mer än ett: jaha!


Fort som tusan grabbade jag tag i lillebror och satte honom
i min trygga famn.
Vågade ju fan inte riskera att han hade satts att
tvätta bilen eller hänga tvätten lixom!


Och precis som ALLA barn älskade han mej
från första stund som ni ser.

Sen for jag hem och tvättade bilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0