Grillat & jordgubbsfest

Bäst som jag planerade för
en ensamkväll igår,med
lite softing på ballen och
kaffe i mängder,så fick jag
en inbjudan av Ulla att komma
på fredagskäk,lite grillat och en
massa annat gott.

Sagt och gjort,jag styrde kosan
nåra mil in i skogen och vinkade
av darlingen.


När jag kom dit satt "Tightsbruttan" där oxå.
Repris på torsdagskvällen tänkte jag och funderade
på om jag skulle lägga in en taxibeställning hem.
Men sen kom jag ihåg att jag ju inte gillar rödtjut!


Det va ingen repris,för Ullas man Lennart va med.
(han heter inte så,men jag kallar honom Lennart för det
  passar bra ihop med Ulla)

På klubbträffar får inga män vara med,så vi skötte oss exemplariskt
bara för att lura "Lennart" att tro att vi bara fikar och pratar fitness
i vanliga fall,och jag tror han "köpte" det!
Han verkade glad och röjde inte en min iaf.


Vatten är ju oxå "ganska" gott,passar jättebra
till en oförstörd själ i en sund kropp!!


Ulla bjöd på godaste chokladkakan efter maten.
Sånt har vi aldrig tid med på våra klubbträffar,då
dansar vi ju bara och byter recept!

Mitt i kaffet plingar det till i telefonen....


...man är ju jävligt populär,så det va bara att slänga i sej
kakan,kaffet och vattnet och förbereda sej för jordgubbsfest!
Vinet va ju en fin bonus tänkte jag,men jordgubbarna lockade
allra mest.
FÖRSTÅS!


Tackade Ulla & Lennart för en väldigt god måltid
och sen packade jag in "Tighsbruttan" i framsätet,
körde hem henne till sej och fokuserade på jordgubbarna
som snart skulle få avnjutas på nästa ställe.
Ni vet ju att jag ÄLSKAR jordgubbar!


Nämen se på tusan,där står hon "Den lilla varelsen" och
välkomnar mej med en liten drink på trappan.
Snart får jag jordgubbar tänkte jag och så skålade vi
in fredagskvällen klockan 23.12!


Jag har aldrig i hela mitt liv sett så mycket jordgubbar
på en och samma gång!

Vilken fest det blev!


Som plåster på såren fick jag en god liten chokladbit
och påfyllning i glaset.
Det va knappt jag orkade äta upp hela efter ALLA
jordgubbar jag vräkt i mej!!!

Men trevligt hade vi iallafall(som vanligt),trots magknipet.


Mätt & belåten efter en helkväll,traskade jag
hemåt mitt i natten,närmare bestämt 01.21!

Tack fina vänner för ALLT!


Kommentarer
Postat av: Ulla.Red

Tack själv för lilla besöket, min vän!<3 Nu har Lennart och jag kommit hem efter en mysig dag i skogen =) <3

<3<3<3<3

2011-05-14 @ 18:29:24
Postat av: Majso svarar:

Ulla:♥ "Mysig dag i skogen" vare ;))

Och hur MÅNGA fåglar såg du då??? :DD

♥♥♥

2011-05-14 @ 18:53:17
Postat av: Ulla.Red

Jag såg bara en,men den var STOR!! =DD <3

<3<3<3<3

2011-05-14 @ 22:47:25
Postat av: Majso svarar:

Ulla:Som en typ Marboustork,eller kanske pelikan =))

♥♥♥

2011-05-14 @ 23:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0