Vid närmare eftertanke...

...så skiter jag nog i att
lägga in sill,såg nämligen
att farbror Willy redan har
fixat ett antal burkar som
ligger i kylen.

Och vad snapsen anbelangar,
nej fy för den lede sate att jag
överhuvudtaget tar fram ett
snapsglas imorr´n ens!

Inte tänker jag plocka sju
sorters blommor och hoppa
över gärdesgårdar heller,
akutmottagningen lär ju va
fullproppad utan att jag
behöver fylla på med trasig
lårbenshals och benfrakturer.

Och dessutom räcker det med
att jag lägger blomkvasten
från födelseda´n BREDVID
kudden,jag vet ju för fan redan
vem jag ska gifta mej med.

Däremot kanske jag kastar ihop
en gräddtårta till morgondagens
eftermiddagskaffe,det kanske jag
faktiskt gör.

Lite grädde i magen grundar
fint för kommande svågerkalas
framåt kvällskvisten,för vem vet,
det kanske blir en jävla massa
dricka på det partajet.

Läskeblask och jordgubbssaft
alltså,nåt annat vore ju helt
otänkbart!

Skål i förskott då´rå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0