Skål & välkommen sommaren!

Lördag & söndag har tillbringats
i goda vänners lag nära vattnet.

Att mina MMS-bloggningar inte
alls kommit hit är ju ett jävla
sattyg,för då hade ni fått se en
massa sköna bilder.

Jag har alltså inte glömt er!

Antingen skyller vi på mobil-
skiturkass uppkopplingstäckning,
eller så skyller vi på PMS´en.

Som vanligt alltså!


Sämre utsikt kunde man ju lixom ha!


Vi grupperade oss lite som sej bör.
Vi "flickor" hade lixom ingen lust alls att lyssna
på utläggningar om GPS inställningar,motorer
och sån "utrikiska",det finns annat att prata om,
som vilken rakhyvel som är bäst och varför kaffet
har blivit så inihelvete dyrt!


Så,jag sträckte ut min rakade ben och S visade sina "porriga"
skor (igen).
H satt mest och såg vacker ut!


Men har ni sett på bryggan,"Den lilla varelsen" va ju på
plats oxå.Hon försöker dölja sin snart avslutade "last"
lite fint vid stolskanten,men det ser vi ju alla att hon sitter
och röker på!(Pall mall)
S i mitten bossar på det här placet och vill för allt i livet
inte ta av sej dom "porriga".


Sommar utan jordgubbar är INTE sommar!


"Den lilla varelsen" visar "Grodprinsen",att HÄR,just HÄR
vill jag sitta!
(han lyder förstås,för en lydig man är en lycklig man)


Jag kör på samma linje och skickar "min" man att sätta
upp tältet.
Och han vill ju fan inte heller gå och va olycklig,så han
lyder förstås-PÅ DIREKTEN!
(gäststugan hade nämligen "Varelsen" etta pax på igår-
  men det va oxå sista natten där för henne.Tiderna förändras)


Man måste belöna gott uppförande,så Darlingen fick
faktiskt en kall!


Bossens man höll tal och gav instruktioner om var
flytvästarna fanns!


Nu ger du liiite fel signaler sa jag och poängterade att man
inte kan byta namn hur fan som helst!("Den lilla sjöjungfrun")

Men "Den lilla varelsen" insisterade,så jag knäppte en bild-
mest för att slippa höra tjatet faktiskt! =)


Men herre min gud,direkt efter bryggposeringen hittade
D.L.V till lekplatsen!
-"Fota,fota,fota"....och jag fotade såklart!


Troligt hörrudu sa jag,troligt att dom går på att du bara
dricker cola.


Heter man Majso däremot,och dessutom BARA dricker kaffe,
så är det helt jävla naturligt att sitta och se perfekt ut!


D.L.V va sen snabb som en jävla vessla,och snodde min
prins där på bryggan.
Se bara hur kärvänligt(läs:utstuderat)hon håller hans hand!


HA,HA,HA sa jag-skratta lagom nu va,när jag snor din
"Grodprins"........


...och eftersom jag är snabbare än blixten,så passade jag
på att sno Varelsens ena son ett tag oxå!

Så det kan bli va! =)


Darlingen (som jag har pli på-han den lyckliga),snodde oxå,
så vi hade en hel del till godo!

Man kan oxå säja,att darlingen fick kompensera bryggkortet
med D.L.V! (lydig man ni vet!)


Sen va det dax för obligatoriska "åka-och-köpa-glass-båtturen"!


Tillåt mej presentera: S & H på catwalken! Tada!
H till höger bär ett par bruna mocka-UGGS och
S sina "Porriga",som sitter klistrade!

Ten points!
Dix points!
Tio poäng!



Bossen och hennes ständiga följeslagare,skrindan.
Det bästa som finns sa hon,jag får med mej ALLT!


Äntligen,dax för grillning!


Det va lite grejer både här & var som ni ser.
Som en enda stor (Taikon) familj kan man säja!


Vackert är jävligt i underkant tilltaget faktiskt!


Själv skadade jag knät igår när jag ramlade.
Vet inte hur jävla många ggr vi ringde efter
ambulanshelikoptern,men inte fan kom den
och landade på bryggan.
Jävligt dålig stil,eftersom halva benet nästan gick av!


Tack gode gud för att jag klarade av att sitta och käka med
mitt svårt sargade ben sådär dagen efter iaf!

Notera gärna dom klatschiga "Pocahontastallrikarna".
Jättesmart att spara sånt i över 20 år!


Till syvende och sist vill jag & min Prins ♥
tacka ALLA för en underbar helg,och i allra
högsta grad STORT TACK till:
"Bossen" S & hennes J som inviterade oss
  till detta paradis.

Och så avslutar jag med:


SKÅL & VÄLKOMMEN SOMMAREN!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0