Bokat och klart

Äntligen har jag och arslet
tagit oss ur balkonstolen
och bokat tid hos läkar´n
för alla mina 27-års krämpor.

Vad bra då skulle man ju
kunna tycka,så det får
utredas en gång för alla,
och dokumenteras hej
vilt och skrivas ut recept
på Alvedon.

Eller om vi ska slå till med
Ipren för omväxlings skull
såhär på sommar´n!

Jätteskönt och alldeles
fantastiskt tycker kanske
inte jag då´rå.

För till saken hör att jag
försökt få till en annan
s.k husläkare och därmed
stått på väntelista i över
ett halvt jävla år.(eller 2)

Varför jag vill byta och
därmed väntat?

Jo,för hur jävla stor vits kan
det va lixom,att gå till doktorn
och leka tolk åt densamme och
själv sitta med Fass i knät och
samtidigt peka på affischjäveln
som hänger på väggen!!!

När inte människan(doktorn i detta fall)
ens vet vad en trottoarkant är,så känns
det fan inte rätt att behöva betala kosing
när jag dessutom måste agera svenskläraret
och gestikulera kroppsteckenspråket för
att överhuvudtaget göra mej förstådd.

Skulle typ lika framgångsrikt kunna leta
upp nån gammal runsten med gamla
läkekonster uthuggna.

Det hade ju varit fan så mycket lättare!

"Godda´ trottoarkant"!

Ett rör Treo på det och allt
löser sej!


Och det här...det är en ryggrad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0