Om exakt 1timme

Just då ska kaffet va klart!

Fråga mej inte vilken
bryggning i ordningen
det blir idag,men så
mycket kan jag väl
säja,som att det gått
åt åtskilligt med Gevalia
hittills idag.

Just nu står den gottiga,
krämiga vitlöksdoftande
och naturligtvis ostiga
gratängen i ugnen.

Doften som sipprar ut
är mer än angenäm,och
fan om jag inte blir lite
sugen fastän det bara
är tisdag.

Förresten så har gräset
på gården som tillhör
huset som gud glömde
blivit överkört idag.

Klippt vore jävligt dumt
att kalla det,för den s.k
semestervikarien,eller
snarare ungspolingen
som gjorde det,hade fullt
upp med sin jävla telefon,
och jag har aldrig i hela mitt
liv sett nån ha så förbannat
bråttom och fullkomligen
springa med klippar´n.

Men så är det inte ordentligt
gjort heller,för hälften av
gräset är lika högt som innan
han började,typ!

Dessutom gick jag ner och
sa till ungjäveln att INTE
klippa,förlåt springa över
smultronen som växer utmed
ena väggen.

"VADDÅ,näe det ska jag inte göra"
  svarade han,och fortsatte:
"VADDÅ,skaru harom kvar eller"??

Ja,vafan tror du sa jag,om jag
ber dej att INTE klippa där!

Äru helt jävla puckad,eller?

"Inga problem" svarade snorjärsen
och fortsatte pilla med sin fula
Androidmobil eller vafan det va!

Då gick jag upp till mej och
konstaterade att Gud inte
hör så värst bra eftersom
den bön jag bad om skickade
en mobilkåt springpojke istället
för en snygg hunk med sexpack
och bar överkropp!

Jävla skithus!


Troligtvis har semestervikarien själv semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0