Gammal,äldre,jättegamlast funkar skitbra(eller åldern har ingen betydelse)

Det hände sej att jag fick
ett infall och ville baka,men
eftersom jag bestämt mej för
att INTE va så förbannat onyttig
ett tag framöver så föll valet
på matbröd.

Jättebra då´rå,om man har
jäst hemma!

Såklart inte,hur mycket jag
än grävde i kylen.

MEN,då kom jag ihåg nånstans
längst in i hårddisken,att jag
sett ett sånt där paket med
torrjäst i nåt skåp.

För typ skitlänge sen.

Jag hitta´t,och sen satte jag
full fart i degskålen.


Den som sparar på allt och rotar tillräckligt länge finner
oftast nåt i gömmorna!
Och här behöver inga "viktig-Pettrar" påpeka att den där
jästen är för SÖTA degar,jag pyttsade ändå i lite sirap
för att sätta lite guldkant på rågbrödet!

(notera att det står:Med LÅNG hållbarhet längst upp!)


Det blev så fint att jag nästan fick matbrödsdamp och
torrjästkoma på samma gång!


I flera minuter stod jag bara och sniffade in den
mumsiga doften.


Fan va bra tänkte jag,det där med torrjäst får bli
min bakmelodi i framtiden,och sen kollade jag på
baksidan av paketet!


Och vad drar vi nu för slutsats???
JO,att det där med ålder är jävligt relativt.

Imorron ska jag vispa upp grädden jag köpte
på extrapris för 11½ år sen.

Man ska inte va så jävla knusslig,och sen är
det ju förbannat onödigt att kasta en massa
grejer helt i onödan!

Kram från "Ekonomiska klubbens ordförande"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0