Gäddhäng & smultron

Igår em drog jag och
My little Pony,jag menar
älsklingen ut på en liten
friluftstur i solskenet.

Lite fika och nåra spön,
sen va vi klara!


Lugnt och stilla,bara fågelkvitter i periferin!


Pappa Lennart vakade i vassen och gjorde oss
uppmärksamma på att INTE störa honom i
letandet efter frugan.


Hon hade dock tagit ungarna och dragit till andra sidan,troligtvis
hade Lennart varit lite uppkäftig ett tag!


Men efter mycket gap & skrik bestämde dom sej för att återförenas igen.


Själv tog jag upp em-fikat i väntan på det perfekta kastet.
Notera gärna spöna i övre kant!


Stod och hängde lite för mej själv samtidigt som jag
spanade ut bästa kaststället!


Och ser man på,här har jag ju "Gäddhäng" av bästa sorten!


Jag satt kvar lite extra bara för att konstatera att "hänget"
va slemmigare än en torsk!


Ni kan ju fetglömma att det va jag som krokade av innan.
Det är lixom det jag har min assistent till!


Eftersom jag nöjer mej med lagom "gäddhäng",så tog jag
fram kameran i jakt på bilder istället.


Och vad hittade jag,om inte lite bär till kvällsfikat!


Överallt finns det "tecken",som här,ett hjärtligt smultron
utsänt till mej!


När jag hade plockat en stund traskade jag vidare....


...och då hittade jag hela marken full med antioxidanter
och nyttigheter.


Men dom nyttigheterna fick till största delen va kvar
i skogsbrynet,jag ville hellre njuta av utsikten!


Och sen tog jag mej nåra minuters tid till meditation!


Älsklingen försökte på alla sätt och vis,och överallt att oxå
få till det perfekta "gäddhänget".Utan resultat dock!
Jag tröstade honom och sa,att det passar egentligen
inte dej med sånt "häng"!
Han blev lite lessen i kastarmen,men vaddå-han har ju mej för fan!


Själv hade jag råflyt och fick hänga med Uno oxå!


Synd för honom bara,att han inte insåg hur jävla korkad han va.
Mej får han nämligen inte ut ett skit i kontakten med!


Alla,och då menar jag ALLA vill verkligen va med mej!
I don´t blame them!


När vi sen kom hem igen,var det bara att hälla upp eftermiddagens skörd
och sätta på kvällskaffet.


Solvarma smultron,det är sommar när den är som bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0