Blandad torsdagskompott


Det är inte görofta vi sammanstrålar allihopa,men igår va en
sån em,så vi passade på att fika och käka glass.


Trapp,tripp,trull!
"Lilleman" tyckte att han blev klämd av storasystrarna,men
  dom tyckte bara att det va klämmigt!


Han ville dock INTE göra samma pose som tjejerna,aldrig
i livet sa han och flinade upp sej istället.


"Mellan" ville va ute i god tid och hjälpa "Lilleman",så nu har
han sin kommande studentklädsel klar redan.
(ett problem mindre när den da´n kommer lixom)



Och naturligtvis måste han ju ha en liten kavaj att slänga
på sej ifall det råkar bli skitväder om ett par år!


Sen for älsklingen och jag ut på "äventyr"!
Det skulle läggas ut mörtstuga för kommande fiske,så
här prepareras den med lite käk till dom små liven. 

Själv fick jag vackert stå och vänta på skogsturen jag
blivit lovad,och passade på att leka lita "naturligt" under tiden.


D.v.s fota liten blomma!


ÄNTLIGEN kom vi dit vi skulle!
"Titta" skrek älsklingen,titta vilken badding!


Han har fått värsta svampnäsan på senare år,så jag slipper
gå och glo rakt ner i backen numera.
Å andra sidan är det jag som rensar dom sen,så det går väl
jämnt ut om man säjer så!


På hemväg fick vi syn på han som regerar i skogen.
Han va tydligen på jakt efter nya marker och hade
skitbråttom.


Hann bara hem,så blev jag inkallad som taxichaufför åt
"Mellan" & "Tightsbruttans" ena dotter,så vi drog iväg
i skymningen.


Dom kom på att det behövde kvällshandlas,så det va bara
att köra runt och leta efter en öppen affär.
Det ligger chips i påsen,därav dom glada minerna!



Jorå,det va den da´n!
Och den avslutades som ni ser med lite svamprensning!


Idag äre iaf fredag,och gissa
vad vi ska käka ikväll?

Just det,grillat!
(med färska kantareller)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0