Snacka om simultankapacitet

Grannkärringen aka "Tightsbruttan",
hon som höll torsdagsbjudningen
kom på eftermiddasfika.

Hon satt vid bordet,försedd med
hembakt,och jag fixade till dagens
middag samtidigt.

Man är ju jävligt glad(ibland)att man
är kvinna och kan göra flera saker
samtidigt,tänk så förbannat lång tid
allt hade tagit annars lixom!

Grannen hade med sej en påse
"smågodis" till mej.(d.v.s pyssel)
Eller ja,egentligen va det från hennes
lilla toyboy,men HON överlämnade ju.
(Tack så jättemycket R!)

I övrigt har jag agerat matleverans
+ smaskig efterrätt till "Lilleman"
som inte är alldeles kry.

Och sen är det ju som sagt onsdag-
vilket i sej är LILLÖRDAG!

Najs!


Ja för helvete,jag vet att jag glömt byta gardiner,
men å andra sidan kom det mer snö idag så det
kan ju fan inte va nån brådska!


Massor av smått & gott!


Dagens middagstips:smördegsinbakad kycklingfilé
med creme fraiche,creme bonjour,kassler & riven ost!


Serveras med potatis,purjolök och morötter med
persilja,flingsalt och ringlad olivolja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0