Jag valde valnötter från Sancerre

Jorå,nu har man både bakat och
gjort dagens goda(läs:snälla)gärning.

Snart äre oxå dax att börja med
lillördagsmaten.

Nånting riktigt smaskigt blir det!
Typ inbakad ytterfilé.


Första kakan på gräddning.
Med franska valnötter från Sancerre kan ingenting gå fel.
Jag har ju min egen hovleverantör.
(tack Mimi♥)


Ser väl god ut va!
(innehåll mjölkchoklad & vit choklad)


Sen körde jag på av bara farten och slängde ihop en
jättesmarrig saffranskaka.


Den får med beröm godkänt!

Efter det röjde jag undan och
gick en promenad.

Man får bara se till att INTE
överdriva,för mycket frisk
luft är inte nyttigt!

Passade på att förse mina
favvopensiosar med lite
gott fikabröd oxå.
Det är dom värda!


Och med denna bild stänger bakstugan för idag!(tror jag)


Kommentarer
Postat av: Mimi

Så bra, ja jag är din leverantör. Undrar vad jag ska hitta på nästa gång?

Det ser så fint ut! Jag ska hälsa grannarna.

2011-01-05 @ 21:50:49
Postat av: Majso svarar:

Mimi:Jag är så priviligerad med en sån leverantör,med såna råvaror blir det fint!

Bra,hälsa grannarna och ge dom varsin kram från mej.

<3<3<3

2011-01-05 @ 21:55:19
URL: http://majsomittilivetblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0