Fröken flitig

Idag tog jag mej i kragen.
Kragen som hänger i den
lilla garderoben.

Hade jag gått in i min closet
hade det blivit alltför jobbigt
att välja,det finns lixom nåra
fler kragar därinne.

Nåväl,jag satte iallafall fart
ganska så direkt på fm´s kvisten.
(vaddå kvist?)

Det slutade med att jag hade
hela grenen i näven vid middags-
tid,för då hade jag redan tvättat
4 maskiner,gjort biffar,och resten
till maten samt bäddat rent i alla
sängar OCH diskat OCH haft lillsis
på ett snabbesök.

Nu funderar jag på att baka
knäckebröd och vanligt bröd,
men det har bara kommit till
tankestadiet än sålänge.

Jag vet nämligen inte om jag
får plats med ett helt jävla
träd här inne idag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0