Fika,fiskrens och bakdelar

Idag är det som ni troligtvis
vet...FREEEEDAG!

Den startas nu(igen)med
obligatoriska fikadejten.

Så runt 11.30 checkade
fina U in och satte sej
tillrätta vid fikabordet.

Fredagar FÅR man käka
bakverk och babbla som
satan hur länge man nästan
vill och orkar.

SEN sätter man fart med
resten som ska göras.

I ett svagt ögonblick fick
jag ju den strålande idén
att bara göra räkmackor
till Tv tittandet ikväll.
(kött blir det imorr´n)

Det enda som inte är så
jävla angenämt är ju
äckelpäckellukten när man
rensar dom små rosa.

Men så kom jag på att det
är ju fan helt perfekt i tider
som dessa.(läs:snem,baklänges)

Då kan man nämligen skylla
ALLT på räkorna,och lite fint
sådär i skymundan "glömma"
renset i en halvöppen påse.

Och då behöver man inte
bry sej om man glömt duscha
på ett par veckor eller så! =D

"Äsch,det är nog bara räkskalen
som spökar lite,JAG har för fan
inga problem med underredet"!!!!

Men iallafall,jag satte racerfart
och bakade tekakor,för ska det
va på riktigt,så räknas jävlarimej
inte köpebröd till räkmackorna!

Och när jag ändå kokade ägg,
slängde jag ihop ett par Pannacotta
som står i kylen och gottar sej nu!

Imorr´n ska jag som sagt "bara"
fixa lite kött,eller annan "bakdel"
om man så vill!

Bak som bak lixom,jag KAN sånt!


Efter uppäten (mini)kakbit ville U skriva av receptet.
Okej´rå sa jag!


Vaniljpannacotta med vit choklad i samt hackad mörk choklad
och toblerone som topping!
Åhhhhh!


Finfina bakdelar till räkorna & Co!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0