Dagens middagstips...för den som vågar

Välkomna till här är mitt kök!

Här skiter vi i disk & stök.
Man tar vad som finns och
är jävligt tacksam OM det
går att käka.

Och skulle ni mot förmodan
behöva spy eller måste åka
ambulans till akuten,så är
det på egen risk....

...jag tvingar för helvete ingen
att prova det här!

Det är ett tips!
Inget annat!

Men medge att det verkar
förbannat gott och ser sjukt
smaskigt ut!

Nu kör vi!


Plocka fram ingredienserna!
Man blandar & ger precis hur fan man vill.
Jag gjorde såhär iaf!


Klä en form med smördeg.
Eller för all del,stå och kladda med en egengjord,om ni tycker
det är så jävla mycket roligare och godare!


Fräs bacon och pressad vitlök,koka upp grädde och red av.
Krydda med peppar,grillkrydda och torkad persilja.


Rör i creme fraiche,creme bonjour och riven ost efter tycke och smak
i gräddbasen.


Lägg i tärnad kassler,vitlöksbacon och sugarsnaps i bitar,strö persilja över.


Häll över gräddblandnigen och släng på en jävla massa ost och toppa
med persilja.(eller vad man så önskar i kryddväg!)


Grädda i mitten av ugnen 175 grader ca 30 min.och TADAAAA!



Kommentarer
Postat av: u

Ja det där såg smaskens ut måste prövas :-)

Gott gotti gott gott!!

2011-01-21 @ 19:52:45
Postat av: Majso svarar:

U:Jaaa gör det,den blev såå krämig och god!

Möms! =))

<3<3<3

2011-01-21 @ 21:48:34
URL: http://majsomittilivetblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0