Tabberas eller bara tabbe!

Idag har lilla mamsen bjudit in
tjocka släkten på julbord.

Förvisso är det inte alla som kan
delta,men ändå,hon är så himla
rar ömma modern.

För egen del,utan att va otacksam,
så är det totalt bortkastade pengar
för min del.

Vad äter jag lixom?
Rättare sagt,jag skulle behöva
sitta där en vecka eller två för
att det ska gå ihop sej.

En halv prinskorv,en liten bit skinka,
en tugga köttbulle och en knäckemacka,
SÅ mycket vräker jag i mej ungefär.

Jag gillar heller inte att blanda varm
och kall mat,blir så jävla risig i kistan
och mår mer illa än en snok som satt
i sej ett vildsvin till em-fikat!

Funderar faktiskt på om det är läge
att ta med sej en packe doggy bags.

Så dom här hemma får sin julskinka
här sen,den jag inte hade
tänkt köpa själv alltså!

Man KAN göra så,fast det kanske
inte är riktigt rätt.

Men smart!


Bild från förra årets Tabberas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0