Lilljul in da hood

Inte vet jag om det va bildskugga
hos D.L.V igår,men det verkar ju
inte bättre eftersom bara lite ynka
text kom fram hit i förra inlägget!
(jag skyller på Herr Ericsson)

Nu ska ni iaf få ett par bilder,så
ni ser att jag verkligen va där,och
inte satt kvar i garderoben här hemma!


"Hej tomtegummor ♪♫ ♪ kom in till meeej" sjöng
  D.L.V och mötte oss i hallen!


Jag va ju fan helt slut efter att ha letat kläder större delen av da´n,så
jag kände mej som hemma (vilket jag iof nästan va) och slängde
mej i soffan direkt!


Varelsen lilla My aka "SPELivinken" dök upp ur
gitarrfodralet och drog av en trudelutt.
Tipp,tapp,tipp ♪♫♫...


Julsånger-NEJ tack sa jag och smet in på toa.

Här behöver man lixom inte öppna skåpet för
att snoka och se vad som finns inuti!


Inget går ju upp mot en toabild,men då ville helt plötsligt
dom andra komma in och ta en gruppbild!


Jättemysigt hade vi där inne,och jag föreslog att vi
skulle ringa in grannarna oxå!


Jag tjatade emellertid till mej en "normal" bild utanför
toan,och till slut fick vi till det.


Lyckades t.o.m få till ett snabbkort på BARA U & D.L.V!


Till slut blev det äntligen fikadax!


D.L.V hade bakat finaste,jättesmaskiga saffransrulltårtan!


Det tyckte Rosita oxå och ville va med på en stolskant!


Efter fikat va det så dax för paketleken,men jag mitt klanto
hade förstås glömt att ta med tärningarna!!!


...så jag fick stå på trappan och skämmas en LÅNG stund medans D.L.V
sprang ner i källar´n och rev i varenda spelkartong och letade febrilt
efter åtminstone EN ynka liten tärning!
(hon hittade TVÅ till slut,så jag fick komma in och va med i "leken")


Ganska sent,men ändå tidigt bröt vi upp och tackade för oss!

D.L.V skulle upp skittidigt,t.o.m långt före tuppen och
behövde få lite sömn nämligen.


Hej dårå sa jag och gick baklänges nerför trappan
utan nårasomhelst svårigheter.

HEJ DÅ & tack finingar♥♥♥för en underbar kväll
i ert härliga sällskap!


♥D.L.V i sin oförstörda ungdom♥ ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0