Jag fattar hur trötta dom är på hemmet

Faktum är att jag är lika
jävla trött som dom,fastän
jag inte ens är en tredjedel
så gammal.

Hur i helvete ska det bli sen
om man får undra en sån sak!

Jag kommer ju för satan inte
ens orka upp till morronkaffet,
än mindre hålla mej vaken tills
det är dax för terapin.

Nu hoppar jag snart i säng tror
jag nog,för även om jag inte
somnar förrän en halvtimme
innan jag ska upp (senast fem),
så kan jag åtminstone sträcka ut
min ack så perfekta body mellan
nytvättade lakan.

Och dom vill jag banne mej oxå
ha med till hemmet framöver.

Jag vägrar ligga och gnida runt
bland såna där vita äckliga och
stärkta tvätterihistorier.

Aldrig nånsin i mitt senare liv alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0