Visst gör det ont när knoppjävlarna brister

Klart att jag har sett det.

Vem fan kan undgå det
gröna på träden lixom.

Över en natt typ,exploderar
allt i en enfärgssymfoni.

Grönt är skönt,så sa vi på
lekis när man skulle välja
sittdyna eftersom ingen av
oss ville ha dom gröna.

Just bara för att lura oss
själva och förtränga dom.

Jomenvisst och eller hur
säjer jag,i detta nu är jag
inte heller ett dugg glad
över det gröna,faktiskt.

Kan ju ha att göra med yttre
icke påverkbara faktorer,
vafan vet jag.

Eller alltså,man BLIR ju glad
av att det äntligen är vårigt
och solen skiner,men jag ÄR
inte glad nu.

Det är mycket som spelar in.

Dra en trudelutt på handklaveret,
sätt på gladjävlamasken och spela
iallafall för helvete.

Har jag sagt att jag hatar
blodpudding oxå!

Fast värst är knopparna,inte för
att jag lider av pollen eller så.

Ofrivillig,överraskande knopp-
bristning suger mer än femton
diande små griskultingar.

Fan vad jag är pissed!


Mysigt säjer ni va!?
En burk Valium på det säjer jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0