Uppe med (påsk)tuppen

Jag gjorde en en vild chansning
igårkväll och satte klockan på
skittidigt ringande.

Det får fan bära eller brista
tänkte jag som dragits med
kass kista och illamående.

Och NEJ,jag är INTE på tjocken.

Har varit lite hejsan svejsan
senaste dagarna,och jag antar
och tror att det är för Jesus skull.

Kanske ett sätt att få mej förstå
att jag inte tagit nattvarden på
typ jättemånga år.

Nu spelar ju inte det så stor roll,
för jag gillar verkligen varken
rött blask eller torra skivor i gommen.

Jag vill ha Bregott och ost på i så fall,
och sånt hinner man ju fan inte med
när det ska tryckas in oblater på
löpande band och delas bägare med
ett helt radband av törstiga "lidare".

Nu kom jag ifrån ämnet lite ser jag,
men jag ville ju förklara så ni fattar.

I vilket fall som helst,så satte jag
klockan,för det hade ju varit jävligt
najs tänkte jag,att eventuellt kunna
dra iväg och njuta av det fina vädret.

UTOMHUS!

Hepp!

Jag kom upp.

Tog ett par djupa andetag,nåra
alvedon och sitter just nu och
visualiserar på annat är rännskita
och sura uppstötningar.

Det kan fan bli en bra dag-trots allt!
(Håll tummarna!)


Typ nåt sånt här hade jag tänkt mej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0